Erasmus+ personāla pilnveides un docēšanas mobilitāte
Erasmus+ personāla pilnveides un docēšanas mobilitāte ir Erasmus+ programmas iniciatīva, kas sniedz iespējas augstskolu darbiniekiem, gan akadēmiskajam, gan administratīvajam personālam, īstenot profesionālo attīstību citās Erasmus+ programmas valstīs un partnervalstīs. Šīs mobilitātes mērķis ir sekmēt personāla profesionālo pilnveidi, veicinot pieredzes apmaiņu, zināšanu nodošanu, kā arī starptautisku kontaktu un sadarbības tīklu veidošanu.
Erasmus+ personāla un docēšanas mobilitāte ir nozīmīga augstākās izglītības kvalitātes celšanai un starptautiskās sadarbības stiprināšanai.
Pieteikties Erasmus+ personāla pilnveides vai docēšanas mobilitātei var individuāli pieteikties jebkurā laikā. Lai pieteiktos un piedalītos mobilitātē, RISEBA personālam un docētājiem ir jābūt noslēgtam darba līgumam ar augstskolu.
Erasmus kombinētās intensīvās programmas (BIP – Blended Intensive Programmes) ir Erasmus+ programmas aktivitātes, kas piedāvā studentiem un pasniedzējiem iespēju piedalīties īsās intensīvās mācību programmās, kurās tiek izmantotas inovatīvas mācību metodes. Tās apvieno īstermiņa fiziskās mobilitātes ar virtuālo komponenti, kas notiek pirms vai pēc klātienes apmācībām. Šis formāts ļauj studentiem un personālam papildināt savas zināšanas un iegūt startptautisku pieredzi, arī tad, ja nav iespējas doties ilgstošā mobilitātē.
- Fiziskās mobilitātes ilgums var būt no 5 līdz 30 dienām
- Virtuālai komponentei nav minimāla vai maksimāla ierobežojuma
- Par mobilitātes periodu piešķirami 3 ECT
ŠEIT ir iespēja apskatīt piedāvāto BIP programmu sarakstu: https://erasmusbip.org/list-of-bips/
Erasmus+ starptautiskā mobilitāte
RISEBA personālam un pasniezējiem ir iespēja piedalīties arī Erasmus+ starptautisko projektu KA171 (Erasmus International Credit Mobility (ICM)) mobilitātēs, kādā no mūsu sadarbības partneru augstskolām ārpus Eiropas. Šo projektu mērķis ir veicināt starptautisku izglītības pieredzi un sadarbību, sniedzot iespēju RISEBA darbiniekiem un mācībspēkiem doties pieredzes apmaiņas vai lekciju pasniegšanas nolūkos uz valstīm, kuras nav Erasmus+ programmas dalībvalstis. Šis starptautiskās sadarbības aspekts ļauj veidot globālus akadēmiskos kontaktus un paplašināt izglītības pieredzi ārpus Eiropas robežām. Šobrīd RISEBA augstskolai ir aktīva sadarbība ar tādām valstīm kā Gruzija, Armēnija, Kazahstāna, Azerbaidžāna, Kenija un Ukraina. Minimālais starptautiskās mobilitātes ilgums ir 5 dienas. Docēšanas mobilitātēs ir jābūt ietvertām vismaz 8 pasniegšanas stundām.
ERASMUS+ Programmas mobilitātes organizēšanas kārtībaŠī iespēja ir pieejama gan akadēmiskajam, gan administratīvajam personālam, lai apgūtu jaunas prasmes vai attīstītu jau esošās, piedaloties dažādos kursos, semināros vai apmeklējot RISEBA partneraugstskolas. Personāla pilnveides mobilitātes laikā personāls var piedalīties darba ēnošanā, sadarbības projektos, mācību semināros vai apmācībās, kurās tiek gūtas jaunas zināšanas par organizatoriskajiem procesiem, vadības praksi vai citām augstākās izglītības jomām. Personāla mobilitātes ilgums ir no 2 dienām līdz 2 mēnešiem.
Lai pieteiktos Erasmus+ personāla pilnveides mobilitātei:
- Jāsaskaņo plānotā mobilitāte ar savas struktūrvienības vadītāju un Erasmus+ projektu vadītāju
- Jāaizpilda un jāiesniedz trīspusējais līgums “Staff Training Agreement” Erasmus+ projektu vadītājam; šo līgumu paraksta mobilitātes dalībnieks, RISEBA Erasmus projektu vadītājs un uzņemošā organizācija. Līguma forma pieejama ŠEIT
- Jāiesniedz mobilitātes pieteikums caur RISEBA iekšējo pieteikuma sistēmu “Hop”
- Jānoslēdz finansējuma līgums starp mobilitātes dalībnieku un RISEBA pie Erasmus+ projektu vadītāja
- Jāiegādājas apdrošināšana uz visu mobilitātes periodu
Ar RISEBA partneraugstskolu sarakstu ir iespējams iepazīties ŠEIT
Šī iespēja ir paredzēta augstskolu pasniedzējiem, kuri var doties uz kādu no Erasmus+ programmas dalībvalstīm, lai īstenotu pasniegšanas aktivitātes. Tas var ietvert lekciju lasīšanu, kursu vadīšanu vai iesaistīšanos dažādās mācību aktivitātēs. Mobilitāte var tikt īstenota ar augstskolām, kas ir RISEBA partneraugstskolu sarakstā. Galvenais mērķis ir dalīties savās akadēmiskajās zināšanās, piedāvāt studentiem un kolēģiem jaunu skatījumu uz mācību priekšmetiem un paplašināt pasniedzēju akadēmiskās prasmes un pieredzi. Docēšanas mobilitātes ilgums ir no 2 dienām līdz 2 mēnešiem un minimālais pasniegto stundu skaits ir 8 stundas.
Programmas ietvaros ir iespēja uzaicināt arī pārstāvi no kāda ārvalstu uzņēmuma, kas atrodas kādā no Erasmus+ dalībvalstīm, lai īstenotu lekciju pasniegšanu, kursu vadīšanu vai iesaistītos dažādās mācību aktivitātēs.
Lai pieteiktos Erasmus+ docēšanas mobilitātei:
- Jāsaskaņo plānotās mobilitāte ar savas struktūrvienības vadītāju un Erasmus+ projektu vadītāju
- Jābūt noslēgtam Starpinstitucionālam līgumam starp RISEBA un uzņemošo augstskolu
- Jāaizpilda un jāiesniedz Erasmus+ projektu vadītājam trīspusējs līgums “Staff Teaching Agreement”, kuru paraksta mobilitātes dalībnieks, RISEBA Erasmus+ projektu vadītājs un uzņemošā organizācija. Līguma forma pieejama ŠEIT
- Jāiesniedz mobilitātes pieteikums caur RISEBA iekšējo pieteikuma sistēmu “Hop”
- Jānoslēdz finansējuma līgums starp mobilitātes dalībnieku un RISEBA pie Erasmus+ projektu vadītāja
- Jāiegādājas apdrošināšana uz visu mobilitātes periodu
Ar RISEBA partneraugstskolu sarakstu ir iespējams iepazīties ŠEIT
Pēc mobilitātes beigām personāla pilnveides un docēšanas mobilitātes dalībniekiem jāiesniedz:
- uzņemošās augstskolas/organizācijas parakstīts mobilitātes apliecinājums, kurā norādīts uzturēšanās iemesls un periods (Certificate of Attendance).
- biļetes/iekāpšanas kartes vai to kopijas
- atskaite Erasmus+ participant report tiešsaistes platformā Beneficiary Module (Piekļuves saiti nodrošina Erasmus+ projektu vadītājs)
- mobilitātes pieredzes stāsts pēc pieprasījuma
Personāla pilnveides mobilitātes apliecinājums ir pieejams ŠEIT
Docēšanas mobilitātes apliecinājums ir pieejams ŠEIT
Erasmus+ programmas personāla un docēšanas mobilitāšu likmes atšķiras atkarībā no galamērķa valsts un uzturēšanās ilguma. Programma sedz divu veidu izdevumus: dienas naudu (uzturēšanās izdevumi) un ceļa izdevumus. Šo likmju mērķis ir nodrošināt stipendijas, kas daļēji vai pilnībā sedz mobilitātes laikā radušās izmaksas.
Ar stipendiju likmēm var iepazīties ŠEIT
Distances aprēķināšanaValērijs Dombrovskis,
Bakalaura studiju programmas „Biznesa psiholoģija” direktors,
Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola “RISEBA.”

Uzņemšanas institūcija: Dev Sanskriti Vishwavidyalaya
Periods: 17.07.2023 – 21.07.2023
Pārskats par mūsu pieredzi Indijā, kur apmeklējām “Dev Sanskriti Vishwavidyalaya”. Šī bija lieliska iespēja izzināt dažādas prakses, kas saistītas ar stresa pārvaldību, izglītības procesu organizēšanu un starptautisko sadarbību. Vizītes laikā mums bija iespēja tuvāk iepazīt gan vietējo kultūru, gan izglītības pieejas, kas palīdz uzlabot studentu labsajūtu.
Galvenie mobilitātes mērķi bija:
- Labākā prakse stresa pārvaldībā – izpētīt un apmainīties ar pieredzi stresa vadības praksē, kas var tikt integrēta mūsu studiju procesā.
- Starptautisko kontaktu veidošana – sadarbības stiprināšana starp “Dev Sanskriti Vishwavidyalaya” un augstskolu “RISEBA”, lai veidotu kopīgus projektus par tehnoloģiju lomu izglītības sistēmas modernizēšanā.
- Studentu veselības veicināšana – apspriest un attīstīt idejas par tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, kas palīdzētu uzlabot studentu psiholoģisko un fizisko labsajūtu.
Mūsu vizītes laikā mēs koncentrējāmies uz šādām galvenajām tēmām:
- Stresa vadība. “Dev Sanskriti Vishwavidyalaya” piedāvā inovatīvas pieejas darbam ar stresu, kas ietver gan akadēmisko, gan ikdienas dzīves aspektu. Mēs piedalījāmies vairākās praktiskās nodarbībās, kas bija veltītas stresa pārvaldībai un relaksācijas tehnikām (pamata metodes, kas saistītas ar meditācijas procesu).
- Studentu pieredzes izpēte. Mēs iepazināmies ar “Dev Sanskriti Vishwavidyalaya” studentu mācību procesu un novērtējām to pieredzi, lai labāk izprastu viņu akadēmisko un personīgo attīstību, kas būtu noderīgi arī mūsu studentiem.
Dev Sanskriti Vishwavidyalaya īpaša uzmanība tiek pievērsta holistiskai pieejai studentu izglītībā. Mācību process ir strukturēts tā, lai apvienotu akadēmisko saturu ar praktiskām nodarbībām un personīgo attīstību. Liela nozīme tiek pievērsta meditācijas un jogas praksēm, kas palīdz studentiem pārvarēt stresu un uzlabot koncentrēšanās spējas. Šīs prakses ir integrētas ikdienas studiju grafikā, tādējādi atbalstot studentu psiholoģisko un emocionālo veselību.
Mācību metodika koncentrējas uz personalizētu pieeju: katram studentam tiek nodrošināts individuāls atbalsts no akadēmiskajiem mentoriem, lai nodrošinātu, ka viņu mācību progress ir nepārtraukts un atbilst viņu personīgajiem mērķiem. Tehnoloģiju integrācija tiek izmantota, lai papildinātu tradicionālās mācību metodes, piemēram, izmantojot digitālās platformas un tiešsaistes resursus, kas pieejami visiem studentiem neatkarīgi no to fiziskās atrašanās vietas.
Diskusijās mēs apspriedām, kā šīs metodes varētu tikt pielāgotas un integrētas mūsu augstskolā “RISEBA”, lai veicinātu līdzsvarotu un stresa samazinātu mācību vidi mūsu studentiem.
- Starptautiskās sadarbības attīstība. Mēs uzsākām diskusijas par iespējamo sadarbību starptautisku projektu jomā, īpaši saistībā ar tehnoloģiju integrāciju mācību procesā veselīgākos un studentiem draudzīgākos veidos.

Papildu vērtība
Šī pieredze sniedza vairākas papildu priekšrocības. Pirmkārt, tā palīdzēja mums labāk izprast Indijas kultūru un izglītības sistēmas īpatnības. Otrkārt, tā veicināja jaunu kontaktu veidošanos, kas nākotnē varētu kļūt par pamatu kopīgiem projektiem un pētījumiem. Treškārt, stresa vadības prakses, kuras apguvām vizītes laikā, būs noderīgas arī mūsu darbā augstskolā “RISEBA”.
Personiskais ieguvums
Man šī vizīte sniedza unikālu iespēju paplašināt savas profesionālās zināšanas un izprast, kā studentu labklājība var tikt uzlabota ar mūsdienu tehnoloģijām. Turklāt tā deva iespēju iepazīt citu kultūru un attīstīt jaunas idejas par izglītības procesu modernizāciju.

Raina Vīra
docente, metodiskās padomes priekšēdētāja, Satversmes priekšēdētāja
Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola “RISEBA.”

Uzņemošā institūcija: Haaga-Helia University of Applied Sciences (Erasmus kods: SF HELSINK40)
Periods: 23.04.2024 – 26.04.2024
Izvēlējos šo programmu, jo tā piedāvāja plašu aktivitāšu kompleksu komunikācijas attīstībai, izpratnei par citu valstu kultūru, angļu valodas zināšanu pilnveidošanai, kā arī jaunu sadarbības partneru meklēšanai.
Apmācība aptvēra visus jomas aspektus, tostarp vispāratzītas un jaunākās koncepcijas, sniedzot praktisku skatījumu uz pārmaiņām mūsdienu pasaulē. Es izvēlējos Kvalitātes vadības bloku.
Abām sadarbības augstskolām ir izstrādātas stratēģijas, RISEBA līdz 2027.g un Haaga-Helia līdz 2030.g. Kā sadarbības augstskolu darbinieki, kas labāk viens otru iepazīst, mēs varam sekmēt šo stratēģiju īstenošu dzīvē.
Piedalīšanās programmā ļāva vairāk uzzināt par to, kā Haaga-Helia izstrādā savus pakalpojumus, kā arī par pedagoģiju un pētniecību Haaga-Helia.
Tika organizēti vairāki grupu darbi ar prezentācijām, savu augstskolu prezentēšana un pieredzes stāsti. Programmā bija arī iepazīšanos ar somu kultūru. Visas nedēļas laikā papildus darbam augstskolā bija aktīva komunicēšana grupas dalībniekiem izveidotajā WhatsApp grupā.
Pieredzes gūšana noteikti stiprina mūsu augstskolu turpmāko sadarbību. Starptautiskās nedēļas laikā tika aktivizēti kontakti ar citām mūsu sadarbības augstskolām, kuru pārstāvji arī bija tās dalībnieki.
Noteikti iesaku izmantot Erasmus+ iespējas savas kompetences paaugstināšanai, augstskolas popularizēsanai, kontaktu dibināšanai.
Zane Vēja
lektore, Arhitektūras un Dizaina fakultāte
Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskola “RISEBA.”

Uzņemošā institūcija: Spānija, CEU Cardenal Herrera University, School of Design, Architecture and Engineering (ESET)
Ilgums: 5 dienas
Uzskatu, ka personāla pilveides attīstība un labsajūta ir laba mācībspēka atslēga. Man vienmēr patīk redzēt kā strāda citi kolēģi, mācīties un iedvesmoties no viņiem un citām kultūrām.
Mobilitātes galvenais mērķis bija piedalīties starptautiskajā arhitektūras darbnīcā “ConnectA 2024”. Darbnīca tiek organizēta sadarbībā ar mūsu partneriem: CEU Cardenal Herrera Universitāti (ES) un Krakovas Politehnisko universitāti (PL) ERASMUS BIP programmas ietvaros. Piecu dienu laikā studenti strādāja pie noteikta arhitektūras dizaina uzdevuma, kuru beigās novērtēja starptautiska žūrija. Mobilitāte stiprināja starptautiskās attiecības starp visām trim universitātēm. Studentiem tika dota iespēja piedalīties starptautiskā vidē, satikt ārvalstu studentus un jaunus pasniedzējus. Mērķis bija iepazīstināt studentus ar sadarbības universitāti, jauniem pasniedzējiem, tādējādi paplašinot viņu, kā jauno arhitektu pasaules redzesloku.
Sadarbība bija ļoti veiksmīga, uzņemošā augstskola bija ļoti profesionāļi sagatavojusi mūsu dalībnieku programmu, paredzot dažādus studentu un mācībspēku izglītojošus pasākumus, kas iekļāva starptautisku darbnīcu, ekskursijas, saviesīgus pasākumus un lekcijas.
Kā vienu no profesionālajiem ieguvumiem vēlētos pieminēt starptautisko attiecību veidošanu starp augstskolām. Šajā gadījumā nostiprinājām jau ilggadējas attiecības ar CEU Cardinal Herrera Augtskolas Arhitektūras fakultāti un ieguvām jaunu partneraugstskolu Krakovas Politehnisko Universitāti, ar ko šobrīd sadarbojamies jau citā, starptautiskā projektā.
Kā personiskie ieguvumi jāmin citu Augtskolu, Arhitektūras fakultāšu apmeklēšana, komunikācija ar nozares speciālistiem, jaunu kultūru iepazīšana. Šie ieguvumi papildina manu pieredzi un kompetenci.
Mobilitāte veicina Augtskolas sadarbību ar BIP programmā iesaistītajām augstākās izglītības iestādēm, nodrošina lielāku atpazīstamību un dod iespēju studentiem un mācībspēkiem pilnveidoties ārvalstīs.
Šajā mobilitātē, braucām patiešām liela grupa, kopā vairāk kā 30 cilvēki. Lielākie izaicinājumi bija apgūt visu nepieciešamo dokumentāciju.
Noteikti ieteiktu izmantot mobilitātes iespējas ar Erasmus + palīdzību, tas ir ļoti ērti un viegli.