Mārketings un komunikācija, digitālās tehnoloģijas un inovācija

Mārketings un komunikācija, digitālās tehnoloģijas un inovācijas veicina digitālo inovāciju, patērētāju uzvedības un stratēģiskās komunikācijas attīstību, integrējot mākslīgo intelektu izglītībā, uzņēmējdarbībā un mārketingā, kā arī attīstot informācijpratību, digitālās prasmes un pielāgošanos digitālajai transformācijai. Pētījumi inovāciju, biznesa un komunikācijas tehnoloģiju jomās sniedz ieguldījumu organizāciju un ekonomiku attīstībā dažādos kontekstos, uzlabojot produktus, pakalpojumus, biznesa stratēģijas, mārketingu un biznesa procesus.

Šis virziens attīsta starptautiski jaunas, ar mākslīgo intelektu darbinātas psihogrāfijas un patērētāju uzvedības izpētes metodes, piemēram, Motival attēlos balstīto vērtību pētījumu, kas ir apstiprināts vairāk nekā 20 nozaru un 16 tirgu ietvaros, būtiski veicinot RISEBA intelektuālā īpašuma attīstību un uzņēmējdarbības starptautisko konkurētspēju (licencētājiem). Šis risinājums ir piesaistījis privāto finansējumu lietišķajiem pētījumiem vairākos tirgos, piemēram, projektā The Invisibles, kura mērķis ir atklāt sociāli atstumtas grupas ārpus statistikas rāmjiem un sniegt rekomendācijas sociālajai politikai Baltijas valstīs un Meksikā (2023).

Vadošais pētnieks: profesors, vadošais pētnieks, Dr. Valters Kaže

Virziena mērķis ir veicināt pētniecību inovāciju, digitālo rīku un mākslīgā intelekta pielietošanā un attīstīšanā, to integrēšanu studiju vidē, biznesā, komunikācijā un mārketingā, veikt inovāciju novērtēšanu potenciālu, kā arī izglītot studentus un sabiedrību par šo jomu kopumā, piesaistīt Eiropas Savienības projektu finansējumu.

Inovāciju, biznesa un komunikācijas tehnoloģiju pētījumi sniedz zīmīgu ieguldījumu organizācijām un ekonomikai dažādos kontekstos, lai uzlabotu produktus, pakalpojumus, mārketingu un citus uzņēmējdarbības procesus.

Virziena ietvaros aicinām pētniekus pieteikt savus rakstus publikācijai zinātniskā žurnāla “Journal of Business Management” speciālizlaidumā. Šī speciālizdevuma mērķis ir apvienot pētniekus diskusijā par to, kā paplašināt izpratni par uzvedības, sociālajiem un ekonomiskajiem procesiem, kas saistīti ar komunikāciju, digitālo tehnoloģiju un inovācijām. Galvenie pētījuma jautājumi ietver digitālizācijas ietekmi uz sadarbības stratēģijām un komunikācijas sistēmām, tostarp, kā šie pārmaiņu veidi ietekmē sadarbību, koordināciju, konkurences izaicinājumus un iespējas. Numura fokusā būs mijiedarbība starp sociālajiem, tehnoloģiju un organizatoriskajiem elementiem, kas veido sadarbību mūsdienu digitālajā laikmetā. Īpašā numura atbildīgais redaktors ir RISEBA asociētais profesors Dr. Valters Kaže. 
Vairāk informācijas šeit: Call for papers | JOURNAL OF BUSINESS MANAGEMENT

Virziena vadītājs:
Profesors, vadošais pētnieks, Dr. Valters Kaže


Dalībnieki:
RISEBA Asoc. Prof. Almir Peštek
RISEBA Asoc. Prof. Ioseb Gabelaia
RISEBA doktorante Sandra Starke
RISEBAS lekt. Artis Eglītis
RISEBA lekt. Dr. Guna Matule
RISEBA lekt. Lidija Semjonova
Maģistra un bakalaura studenti

Partneri:
Partneri: Latvijas Mārketinga profesionāļu asociācija, Dr. Ester Bardone, University of Tartu (Igaunija); Dominika Zagrodzka, University of Silesia (Polija); PhD Håkan Jönsson, Lund University (Zviedrija); Asoc.prof., Dr. Jānis Kārkliņš, BSA; Prof. Biruta Sloka, LU

    Sazinies ar mums

    To top