Jaunumi

Piecās Latvijas augstskolās digitalizēts kurss par civilo aizsardzību

Piecās Latvijas augstskolās studentiem pilnībā digitalizēts "Civilās aizsardzības" kurss. Mācību vielu studējošie apgūst skatoties videoklipus, bildes un pat spēlējot datorspēli.
Piecās Latvijas augstskolās digitalizēts kurss par civilo aizsardzību
Piecās Latvijas augstskolās studentiem pilnībā digitalizēts “Civilās aizsardzības” kurss. Mācību vielu studējošie apgūst skatoties videoklipus, bildes un pat spēlējot datorspēli. Un, ja studentam nepieciešama palīdzība kaut ko saprast, vai radies kāds jautājums, vai jānoskaidro tehniskas detaļas par lekcijām, var sazināties ar virtuālo palīgu Digni, kas zina visu par konkrēto studiju kursu.

Patlaban digitalizēto “Civilās aizsardzības” kursu testa režīmā apgūst Latvijas Universitātē (LU), Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātē, Vidzemes Augstskolā, Biznesa, mākslas un tehnoloģiju augstskolā RISEBA un Transporta un sakaru institūtā. Tas vēl ir hibrīda modelī – lekcijas notiek klātienē, taču testi, mācību materiāli un pārbaudes darbi ir digitāli.

“Mūsu mācībspēki atlasīja vislabāko saturu, atlasīja vislabākos video, kurus parādīt studentiem dažādās situācijās, ko var izmantot studijās.

Bet, no otras puses, mēs radījām virtuālo asistentu Digne, kura palīdz tieši šajā civilās aizsardzības kursā un, balstoties uz lielajiem valodu modeļiem, spēj atbildēt uz visdažādākajiem jautājumiem par civilo aizsardzību,” stāstīja LU Inovāciju centra “LUMIC” direktore Signe Bāliņa.

“Civilās aizsardzības” kursu apgūst, arī spēlējot datorspēli “Minecraft”. Vienā situācijā studenti rada civilo katastrofu, bet citā to risina. Arī pasniedzējiem ir atvieglots mācību process, jo viņiem izveidots tulkošanas rīks, ko paši varēs apmācīt. Tajā pasniedzējs varēs izmantot sevis izmantoto terminoloģiju.

“Nereti ir tā, ka dažādus terminus, it sevišķi specifiskus, kas ir specifiski vienai vai otrai zinātnes jomai, dažādi mācībspēki tulko dažādi un izmanto dažādus terminus,” klāstīja Bāliņa.

Decembrī studentiem un pasniedzējiem aptaujā būs jāizvērtē jaunās iespējas un jādod ieteikumi, kā tās uzlabot.

“Es domāju galvenokārt censties pēc iespējas vairāk, atvērtāk skatīties uz šīm tehnoloģijām, nemēģināt pretoties, nemēģināt saskatīt vai, nu, tā kā akcentēt šos riskus, kas neapšaubāmi pastāv šo tehnoloģiju lietojumā.

Bet drīzāk atrast tos veidus, kā integrēt šīs tehnoloģijas, kā tās labāk izmantot mācību procesā,” teica SIA “Tilde” Biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš.

Projekts tapis, lai studijas Latvijas augstskolās veidotu modernākas un veicinātu Latvijas augstskolu digitālās spējas. Tas izmaksājis divus miljonus eiro un to īsteno ar Eiropas Sociālā fonda atbalstu.

Avots: LSM.lv

Projekts DIGITĒKA

    Sazinies ar mums

    To top